پرباز

نگاه رو به جلو؛ اما اسیر در گذشته

پرباز

نگاه رو به جلو؛ اما اسیر در گذشته

پرباز

پرواز را به خاطر بسپار؛ پرنده مردنی‌ست...
فروغ فرخزاد

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

قهوه

پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۱۴ ب.ظ

قهوه بیشتر نوشیدنی نسل روشن فکر و در مواردی جزو ادا و اصول به حساب می آید. لااقل من این طور فکر می کنم و به نظرم دور از واقعیت هم نیست. اما قهوه روی دیگری هم دارد. پدربزرگم وقتی به رحمت خدا رفت، وصیت کرده بود در مراسم ختمش، به جای چای، قهوه تعارف کنند. قبل از فوت، اصلا به خاطر ندارم که پدربزرگم درباره قهوه سفارشی کرده باشد و یا اهل قهوه خوردن باشد. آدم اهل تعارفات و اداهای رایج این دوره زمانه هم نبود. اصلا مگر می شود آدم هنگام وصیت نوشتن ذهنش دنبال ادا و اطوار باشد. حتی وصیت کرده بود که خبری از غذا خوردن بعد از مراسم هم نباشد و همه بروند خانه شان. فکر می کنم هدفش این بود مراسم ختم، واقعا رنگ و بوی عزا و اندوه داشته باشد. و نقش قهوه هم تلخ شدن کام حضار بود.

در 27 سالگی، برای فرار از خواب آلودگی عصرگاهی دنبال راه حل می گشتم و گزینه ای که بررسی اش کردم قهوه بود. مثل همیشه که خیلی ریسک نمی کنم، اول فاز تحقیقات را شروع کردم. اصلا قهوه چیست و چند نوع قهوه داریم و چه طور درست می شود و سوالات دیگر. در همان 27 سالگی هم اولین قهوه زندگی ام را درست کردم. برای خرید تجهیزات دم آوری قهوه روی یک موکاپات تمرکز کرده بودم. ولی تعلل کردم و محصول مورد نظر ناموجود شد. تنها گزینه موجود که به جیبم بخورد فرنچ پرس بود. همان را انتخاب کرد و یک قهوه 250 گرمی هم گذاشتم کنارش و سفارش دادم. برای اسپرسو برنامه ریزی کرده بودم، ولی الان قهوه فرانسه می توانم درست کنم. البته قهوه ای که خریده ام، به شدت بوی سوختگی می دهد. علاوه بر این هنوز از اثرات ضد گیجی قهوه مطمئن نشدم. نوشیدنی گران و غیر به صرفه ای هم هست. درست است میزان کافئین بسیار بیشتری از چای دارد، ولی از چای هم بسیار گران تر در می آید. این بسته که تمام شود، معلوم نیست بسته دوم را بخرم یا نه.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۰۱
محمد حسن شهبازی

قهوه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی