پرباز

نگاه رو به جلو؛ اما اسیر در گذشته

پرباز

نگاه رو به جلو؛ اما اسیر در گذشته

پرباز

پرواز را به خاطر بسپار؛ پرنده مردنی‌ست...
فروغ فرخزاد

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

سِکول مَصّبی

جمعه, ۲۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۵ ق.ظ
پیشاپیش اگر عنوان مطلب خاطری را مکدر نمود عذرخواهی می نمایم.
اما داستان از این قرار است که پس از فعالیت های زنجیره ای "دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری" در شبکه های اجتماعی، اخیرا حول محور #مبارزه_با_صهیونیزم برنامه هایی اجرا گردید از جمله احداث صفحه جدید fightingthezionists که در شبکه اینستاگرام احداث گردید و با ارسال های مردمی با موضوع ملت ما عاشق مبارزه با صهیونیست هاست کار خود را پیش می برد.
تا اینجای کار همه چیز خوب پیش می رود و در راستای رسیدن به نقطه های عالی فعالیت های دلگرم کننده است، اما قضیه وقتی ناراحت کننده و تامل برانگیز می شود که رفتارهایی عافیت طلبانه از عده ای مشاهده می شود. به خاطر دارم که در یکی از این صفحه های مذهبی که به نشر معارف نهج البلاغه می پرداخت(در همین شبکه اجتماعی اینستاگرام) پستی منتشر شده بود که شامل تبلیغ صفحه fightingthezionists بود. در ذیل آن پست نظری دیده میشد بدین شرح که مثلا ای صاحب صفحه، این جا قرار است نهج البلاغه قرار بگیرد، بهتر نیست همان روند خودش را دنبال کند و درگیر این گونه مسائل نشود؟ 
احتمالا این گونه نظرها یکی نبوده و فقط یک نمونه از آن به چشم حقیر آمده و موارد مشابه دیگری هم موجود بوده است.
به دو صورت می توان به این نظر نگاه کرد. نگاه مثبت اینکه طیف مذکور که این نظرات را دارد، انتظارات مشخص و نظام مندی از صفحه نهج البلاغه دارد و اگر هم قرار باشد مسائل روز را از این کتاب بزرگ استنباط کرد به صورت هنرمندانه و زیرپوستی انجام شود و با انتخاب بخش های خاص این کتاب منظور رسانده شود. 
و اما نگاه دیگر اینکه این جا قرار است نهج البلاغه خوانده شود. ما این صفحه را دنبال نکردیم که از اسرائیل و صهیونیزم و ... بشنویم. در این صورت واقعا باید افسوس خورد که هنوز ساده هایی که از گذشته ها در میان جامعه اسلامی زندگی می کرده اند وجود دارند و آن تفکر عافیت طلبی که به ما چه که در آن سوی جهان اسلام چه می گذرد، بگذار عبادتمان را بکنیم و ... هنوز نفس می کشد. و حیف که در جایگاهی قرار ندارم که بتوانم وصف صحیح و کاملا مطمئنی از این افراد بکنم، اما تاریخ این گواه را می دهد که آخر سر شما می مانید و ستمگرانی که بر شما چیره خواهند شد. شاید شما هم با دیدن قرآن بر نیزه کردن دست از نبرد بکشید...


پ.ن: 
-مجددا بابت نام مطلب عذرخواهی.
-در میان نوشتن مطلب یاد آن عده ای افتادم که در پایان سریال مختارنامه در قصر ماندند و شد آن چه شد...
-عافیت طلبی الزاما بد نیست!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی