پرباز

نگاه رو به جلو؛ اما اسیر در گذشته

پرباز

نگاه رو به جلو؛ اما اسیر در گذشته

پرباز

پرواز را به خاطر بسپار؛ پرنده مردنی‌ست...
فروغ فرخزاد

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

بوق به عشق شما

سه شنبه, ۲ فروردين ۱۴۰۱، ۰۱:۴۶ ق.ظ

داشتم بزرگراه حکیم را به سمت غرب می‌رفتم که چشمم به برجک‌های یک پادگان افتاد. وقتی که مطمئن شدم یک سرباز در حال نگهبانی دادن است،‌ شیشه را پایین دادم. با دست راست با ریتم عروسی برایشان بوق می‌زدم و با دست چپ از بیرون شیشه برایشان دست تکان دادم. در اولین روز سال برای دو سرباز این کار را انجام دادم. یکی از آن‌ها در جواب سلام نظامی داد و دیگری هم برایم دست تکان داد. امیدوارم برای لحظاتی هر چند کوتاه اندکی از سیاهی و تباهی سربازی اجباری را برایشان کاسته باشم و کمی دلشان را شاد کرده باشم.

نظرات  (۳)

کارت قشنگ بود، سزبازی یه نوع زندان اجباریه.. من تو خدمت موقع عید از پست اومده بودم و داشتم از 4 ساعت خوابم حداکثر استفاده رو میبردنم که بتونم سر پست 4 ساعتی بیدار بمونم... دوستم اومد بیدارم کرد گفت عیده نمیخوای بیدار بشی؟ گفتم نه میخوام بخوابم ولمون کن بابا

پاسخ:
ممنون.
خوشحالم که اون دوران سیاه رو گذروندی.
خوشبختانه توی فضای عمومی جامعه و فضای مجازی به تدریج داره آگاهی از مضرات فراوون سربازی اجباری افزایش پیدا می کنه. به امید روزی که خبر لغو این پدیده منسوخ رو بشنویم. ماها هممون از خدمت ضربه خوردیم و می خوریم.

البته من خدمتمو دوست داشتم، بی خوابی داشت ولی چون من افسردگی داشتم باعث میشد تو جامعه باشم و درگیر موضوعات مختلف باشم چون تو کلانتری هم بودم کلی کیف داد...

پاسخ:
خب پس یه جورایی بخت یارت بوده. متاسفانه روی خیلیا تاثیرات منفی عمیق و طولانی مدت میذاره. به نظرم سربازی بیشتر از دو ماهش فایده خاصی نداره. 

ناگفته نماند، من کلا 6 ماه خدمت کردم و با کسری تموم شد :).. اینطوری میگم حال داد، وگرنه دو سال که زجره

پاسخ:
همون 6 ماه هم زیاده واقعا. به نظرم جز دو ماه آموزش نظامی سربازی اجباری هیچ توجیه دیگه ای نداره.
2 سال که فاجعه‌س.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی