پرباز

نگاه رو به جلو؛ اما اسیر در گذشته

پرباز

نگاه رو به جلو؛ اما اسیر در گذشته

پرباز

پرواز را به خاطر بسپار؛ پرنده مردنی‌ست...
فروغ فرخزاد

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

بیشعوری: سم مهلک و فوری

شنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۳ ب.ظ

امروز توی یک خیابون از محل های نسبتا گرون شهر داشتم رانندگی می‌کردم و مقداری ترافیک بود. حدود 10، 12 تا ماشین توی خیابون دوطرفه که خط ممتد وسطش داشت پشت هم خیلی متمدنانه منتظر بودن. در این حین یک گوساله ای از بغل این صف طولانی سبقت گرفت و با رد شدن از خط ممتد و ورود به خط روبرو ترافیک رو دور زد. با کنار رفتن پرده و نمایان شدن چهره واقعی این حیوون انسان نما، به صورت ناخودآگاه از بدنش سم بیشعوری ترشح شد و در فضا پخش شد. این سم افراد آسیب پذیر دیگه ای رو به سرعت آلوده کرد و دو نفر دیگه هم درجا به گوساله تبدیل شدن و همین حرکت رو تکرار کردن. معمولا این جور وقتا در مواجهه با حیوون هایی که رم می کنن، مثل دامپزشکی که آمپول رو میگیره بالا و حیوون رو تهدید میکنه، سعی می کنم باهاشون مقابله کنم. مثلا وقتی به زور میخوان ماشینشون رو بچپونن تو یه سوراخ (اینایی که از بغل صف جلوی خروجی ها میان به زور خودشونو فرو کنن) چنان گاز میدم و دستمو میذارم رو بوق که قشنگ یه سکته ریز بزنه طرف. ولی این جا کاری از دستم بر نیومد و زیر لب به دشنام ریزی بسنده کردم.

میدونم الان دارید با خودتون میگید چقدر فلانی عصبیه، ولی الان تنها راهی که به ذهنم می‌رسه اینه که از نظر روانی جامعه رو برای این حیوانات ناامن کنیم حداقل. راستی شما اینجور وقتا چی کار می‌کنید؟

نظرات  (۱)

۰۸ مرداد ۰۱ ، ۲۳:۴۲ ⛩ 𝒜𝒻𝓈𝒽𝒾𝓃

گله چوپان میخواد من باهات موافقم ولی ما هممون حیوانیم فقط خوی حیوانی متفاوتی داریم یکی مثل خوک میخوره یکی مثل گاو بدون فکر حرکت میکنه و خیلی مثال دیگه که از حوصله خارجه 

پاسخ:
آره منم خودم خیلی جاها غیر متمدنانه رفتار میکنم. ولی تلاشم رو میکنم که این خوی حیوانیم رو کنترل کنم. یه سیستم خوب سیستمیه که نذاره این رفتارها بروز پیدا کنه و اگه بروز پیدا کرد بتونه با مکانیزم مناسبی، اولا سرکوبش کنه، دوما جلوی انتشار و تکرارش رو بگیره.
اینکه حالا چرا این سیستم وجود نداره یا ناقص عمل میکنه، بحث جداییه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی