پرباز

نگاه رو به جلو؛ اما اسیر در گذشته

پرباز

نگاه رو به جلو؛ اما اسیر در گذشته

پرباز

پرواز را به خاطر بسپار؛ پرنده مردنی‌ست...
فروغ فرخزاد

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

من هرگز مدرس خوبی نمی‌شوم!

شنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۴ ب.ظ

یه زمانی فکر می‌کردم که استعدادهای مختلفی دارم و میتونم خیلی کارارو انجام بدم. ولی همون موقع که این توهم رو داشتم هم بر این باور بودم که تدریس اصلا مهارت و استعداد من نیست و هنوزم همینطور فکر می‌کنم. در حین تماشای همون ویدئویی که پست قبل بهش اشاره کردم دوباره این موضوع بهم ثابت شد. داشتم فکر می کردم من اگه جای اون آقا بودم، موقع ریختن طرح درس یا آموزش با خودم میگفتم این چیزا که خیلی بدیهین. چرا من باید این چیزای ساده رو دوباره و چندباره توضیح بدم؟ اصلا یادگیری اینا مگه کاری داره؟ توجه نمی کنم که خود من اینارو خیلی به تدریج یاد گرفتم و یا کم هزینه های مادی، زمانی و معنوی ندادم براشون. میدونم اینوها، ولی خب...

از طرف دیگه، نسبت به این موضوع که آیا مُدَرَّس اصلا درسو گرفته یا نه درکی ندارم. واقعا نمیفهمم الان شیرفهم شده یا کلا هیچی نفهمیده. آیا نیاز به تکرار داره یا اینکه بریم جلو بعدا براش جا میفته؟ برای دیوار خوب میتونم تدریس کنم ولی برای انسان واقعا نه.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۰۸
محمد حسن شهبازی

افشاگری

خطای شناختی

معلم

نظرات  (۱)

این نوع تدریس مباحث ساده که می گی و تکرارشون برای دبیرستانی ها خوبه، توی سطح دانشگاهی مباحث خوب و به اندازه کافی پیچیده هستش و هم استاد و دانشجو رو درگیر می کنه.. البته خنگولایی مث خودمو نمیگم.. دانشجو زرنگا رو می گم.. در کل توی دانشگاه تکرار مباحث نداریم.. اگر طرف گرفت موضوع رو که هیچ و گرنه خودش باید بره بخونه.. 

پاسخ:
[شکسته نفسی نکن]
آخه میدونی یه موضوع دیگه هم هست.
آخر ترم بسته به نوع انتظاری که از درس داشتی(همون بخشی که اول طرح درس مینویسن که در انتهای این درس اینا رو خواهید آموخت)، با یه امتحان استاندارد میتونی آنالیز کنی ببینی چقدر به هدفت رسیدی. اگر نتایج اون طور که باید نباشه، خب طبیعتا تدریس ایراد داشته. در واقع مدرس باید به یه حد وسطی برسه که اکثریت کلاس درسو بگیرن و نیاز نباشه بیش از حد برای درک درس وقت بذارن. فهمیدن این موضوع به صورت بلادرنگ(Realtime) و همونجا وسط کلاس مهارت بزرگیه که من ندارم.
شایدم اینقدر هم بی استعداد نباشم و صرفا براش وقت نذاشتم. در هر صورت خیلی وضعیتم جالب نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی