پرباز

نگاه رو به جلو؛ اما اسیر در گذشته

پرباز

نگاه رو به جلو؛ اما اسیر در گذشته

پرباز

پرواز را به خاطر بسپار؛ پرنده مردنی‌ست...
فروغ فرخزاد

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

37 :: چرخه زورگویی

سه شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۸ ق.ظ

در مملکتی که قدرتمندانش به افراد ضعیف تر از خود چه مستقیم و چه غیر‌مستقیم زور بگویند، این فرهنگ تبدیل به عادت خواهد شد و آن فرد ضعیف تر هم به دنبال فرصتی خواهد گشت تا به کسی زور بگوید. مثالش هم همین امروز صبح وقتی دو افغانی از تاکسی پیاده شدند و راننده با یک لحن حق به جانب کرایه شان را راحت، طوری که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده رو به بالا گرد کرد و به جای ۴۲۰۰, ۴۵۰۰ از آن دو بیچاره گرفت. و این می شود زورگویی در سطح خرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۹
محمد حسن شهبازی

افاغنه

زورگویی

نظرات  (۳)

۰۹ آذر ۹۵ ، ۱۱:۳۵ حسین غفاری
ما که نوشته های شما رو هر جور بنویسی می خونیم. اما نمیشه یه کم ویراسته تر بنویسی؟
پاسخ:
شما که لطف دارید ولی بلد نیستم. :(
منبع معرفی کنید میخونم. پیشاپیش ممنون
۱۳ آذر ۹۵ ، ۱۰:۵۸ حسین غفاری
در مملکتی که قدرتمندانش به افراد ضعیف تر از خود -چه مستقیم و چه غیر‌مستقیم- زور بگویند، این رفتار تبدیل به هنجار خواهد شد و آن فرد ضعیف تر هم به دنبال فرصتی خواهد گشت تا به کسی زور بگوید.
مثلا همین امروز صبح دیدم وقتی دو افغانی از تاکسی پیاده شدند، راننده با یک لحن حق به جانب کرایه شان را رو به بالا گرد کرد و به جای ۴۲۰۰ از آن دو بیچاره ۴۵۰۰ گرفت؛ خیلی راحت، طوری که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده.
این می شود زورگویی در سطح خرد.
خب دیگه همونی که وقتی پشت ماشینه بی توجه به بقیه دوبل پارک میکنه اگه رئیس بانک بود اختلاس هم میکرد . به نظر من ک فرقی نمیکنه کسی که خلاف رو عادی بدونه وقتی به پست و مسولیتی برسه هم هر کار از دستش بر بیاد میکنه .
پاسخ:
به نظرم نمیشه از هر طرف این چرخه رو ادامه داد...
خیلی ها قرار نیست رییس بانک بشن و تو اون حوزه کاری خودشون هم از سلامت کافی برخوردارن، اما وقتی افراد دیگه این توازن رو به هم می زنن اینا هم در اقدامی موازی با اون سعی در تلافی دارن. منتهی نه در تقابل با اون ها، بلکه با افراد ضعیف تر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی